Home / Press Releases / 75 Prisoners Died as a Result of Deliberately Killing and 70 by Torture

75 Prisoners Died as a Result of Deliberately Killing and 70 by Torture

from the International Press Service, 10 June 2007

GAZA, Palestine June 10, 2007 (IPC) – – A new report issued by the Statistics Department in the Ministry of Prisoner Affairs explained that the total number of martyrs who were killed in Israeli prisons and detention camps since the year 1976 and until March of this year, has reached 188 prisoners, as a result of numerous violations by the Israeli occupation authorities in prisons and detention camps.

The report prepared by the Director of the Department of Statistics in the Ministry of Detainees and Ex-Detainees Affairs, which IPC received a copy, noted that the number of martyrs who were killed in Israeli prisons and detention camps was 70

The report showed that 43 of the martyrs were killed as a result of Medical neglect, and 75 were killed by deliberately killing.

It also noted that the list was prepared according the available information to researchers, and asked all concerned people to contribute in this field.

The report noted that hundreds of prisoners died after releasing.

* * * * * * * * * * * * *

في تقرير حديث لحالات استشهاد الأسرى…
75 أسيراً استشهدوا جراء القتل العمد بعد الاعتقال و70 أسيراً جراء التعذيب

أوضح تقرير تفصيلي جديد صادر عن دائرة الاحصاء في وزارة شؤون الأسرى والمحررين، ان إجمالي عدد الشهداء الذين سقطوا في السجون والمعتقلات الإسرائيلية منذ العام 1976 وحتى شهر آذار/مارس من العام الجاري، وصل إلى 188 أسيراً، وذلك جراء العديد من الانتهاكات التي تقوم بها سلطات الاحتلال الإسرائيلية في السجون والمعتقلات.

وبين التقرير الذي أعده مدير دائرة الاحصاء في وزارة شؤون الأسرى والمحررين عبد الناصر فروانة، ووصل نسخة منه إلى المركز الصحافي الدولي، إلى أن عدد الشهداء الأسرى الذين سقطوا جراء التعذيب داخل السجون والمعتقلات الإسرائيلية، وصل إلى 70 شهيداً من الأسرى والمعتقلين.

وبخصوص الأسرى الذين استشهدوا جراء الإهمال الطبي، أفاد التقرير، إلى عدد الشهداء الأسرى الذين سقطوا نتيجة الإهمال الطبي الذي تتبعه إدارات السجون الإسرائيلية، وصل إلى 43 شهيداً.

وبالنسبة إلى الأسرى الذين استشهدوا نتيجة عمليات القتل بعد الاعتقال أي الإعدامات الميدانية، فقد أشار التقرير إلى ان عدد الشهداء الأسرى الذين سقطوا نتيجة ذلك، وصل إلى 75 شهيداً.

كما نوه، إلى ان هذه القائمة أعدت وفق ما هو متوفر لدى الباحثين من بيانات ومعلومات، موجهاً الدعوة لكل المعنيين بالمساهمة في توثيق شامل لكل شهداء الحركة الوطنية الأسيرة.

وأشار إلى ان هناك العشرات بل المئات من الأسرى والمعتقلين الذين استشهدوا بعد تحررهم من نير الاعتقال، وذلك بسبب آثار التعذيب أو السجن أو نتاجاً للإهمال الطبي المتعمد داخل الأسر، مما أدى إلى تفاقم الأمراض واستفحالها.

المصدر : المركز الصحافي الدولي